آشنايي با آبشارهای استان مرکزی

پایگاه خبری هدهد تفرش:

در میان جاذبه‌های استان‌مرکزی، جذابیت‌های طبیعی و آبشارهای استان‌مرکزی آنچنان که باید، معرفی نشده‌اند. زیبایی‌های خاص این استان، از غارها و دره‌های ناشناخته تا دامنه‌های پر ازگل ‌و ‌گیاه این دیار، جای کاوش و پژوهش بسیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک در اینجا با توجه به محدودیت‌ها، از آبشارهای استان‌مرکزی آبشار آبشتا، آبشار چناقچی علیا و آبشار قطره‌باران معرفی می‌شوند. ضمناً از دیگر محدوده‌های آبشارخیز و ییلاقی استان می‌توان به منطقه نوبران در غرب ساوه، دامنه‌های کوهستانی آشتیان - تفرش و همچنین منطقه شمال کمیجان اشاره کرد.

آبشار آبشتا :

آبشار زیبای دره‌ی آبشتا در پنج کیلومتری شمال غربی شهر نراق در امتداد کوه ال قرار گرفته است. این آبشار که در انتهای دره آبشتا قرار دارد یک آبشار فصلی است که سکنه محلی به آن آبشار گیسو لقب داده‌اند و علت این نامگذاری وجود گیاه پرسیاوشان در محل آبشار است که خاطره گیسوان بلند را تداعی می‌کند.
ارتفاعات این دره با طبیعتی زیبا و شیب مناسب برای صخره‌نوردی، مکانی دلربا برای گردش در طبیعت است . آبشار و منظره‌های زیبای طبیعی این دره، در ایام تعطیل خصوصاً فصل تابستان، پذیرای بسیاری از شهروندان نراق، دلیجان، محلات و... می‌باشد.
آبشار چناقچی :

روستاي چناقچي عليا از توابع بخش خرقان در شهرستان زرنديه و در 45 کيلومتري شمال غرب شهر ساوه قرار دارد.

از مهمترين و زيبا‌ترين مناظر طبيعي این روستا به درختان گردوی دامنه كوه اطراف روستا می‌توان اشاره کرد که خصوصاً در فصل بهار و تابستان جلوه خاصی دارند.

در انتهاي روستا نیز آبشار زيباي چناقچي قرار دارد كه منظره‌اي بديع و كم نظير را به وجود آورده است و هر ساله به ويژه در فصل بهار گردشگران بسياري را به اين منطقه جذب مي‌كند.از طريق شهر ساوه وجاده‌اي آسفالته می‌توان به اين روستای زیبا رفت و آبشار دیدنی آن را دید.
آبشار قطره‌باران
آبشار قطره‌باران یکی از مناطق دیدنی شهرستان تفرش است که در دهستان بازرجان در نزدیکی روستای کوریان (کریان) و در 30 کیلومتری شمال غرب شهر تفرش واقع شده است. محدوده این آبشار در یک دره عریض قرار د زیبای پرسیاوشان نیز مانند پوششی سبز دیواره‌های این آبشار را پوشانده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 18:10 | نویسنده : میثم اله وردی |